کتاب « نامه های شهنما / شهنامه »

مُحَمَّدیُوسُف شَهنَما ـ مهدی یاقوتیان ( 28 / 2 / 1392 )
در خاطِراتَم نوشتِه ام که بِهتَرین مُعَلِّمانِ من در دورِۀ راهنمایی آقای مُحَمَّدیُوسُفِ شَهنَما و در دورۀ کارشناسیِ اَرشد آقای عَلی اکبر غَفّاری ( خُدا رَحمَتَش کند ) بوده است .
و باز گفته ام که در تابستانِ همان سالها نامِه ای برایم آمد که در آن یک « فَرهنگِ لُغاتِ عَمید » بود ، نامۀ بَعدی « گُزیدِه ای از تَرجِمۀ نَهجُ البَلاغِه » به قَلَمِ مُحَمَّد دَشتی بود ، سومین نامه « مَفاتیحُ الجِنان » بود ، چهارمی را که خودم درخواست کردم ، « قُرآن » بود و ... اَلبَتِّه اینها همه را آقای شَهنما برایم می فِرستاد یا می آوَرد . در واقِع به من می بَخشید . این مُعَلِّمِ عَزیز و گِرامی آن رَوِیِّۀ بَخشِشَش را هنوز دارد . هر از چَندی یک مَقالِه یا خاطِرِه برایم می فِرستَد تا وِبلاگِ خِطِّۀ فَریُومَد / فُرومَد پُربارتر و غَنی تر شود . خوشا به حالِ من که چُنین مُعَلِّمی داشته و دارم .
حالا که نِگاه می کنم می بینم آنچه را این مُعَلِّم عَزیز و نازَنین برایَم فِرستاده ، خودش یک مجموعه است که بَخشی از تاریخِ فُرومَد را در خود گُنجاندِه است . چه بهتر که در دَسترَسِ علاقِه مَندان قَرار گیرد . دو مَقالِۀ این مَجموعِه قَبلاً در کتابِ « اَحوالِ ابن یمین » و « مُکاتِبات و مُراسِلات ابن یمین فَریُومَدی » مُنتَشِر شده است .
مهدی یاقوتیان

myaghoutian@yahoo.com